در جوارِ دوست در جوارِ دوست .

در جوارِ دوست

سيني كشت هيدروپونيك چه ويژگي‌هايي دارد؟

سيني كشت هيدروپونيك چه ويژگي‌هايي دارد؟

s1_ux3g.jpg

آيا تاكنون تجربه كار كشاورزي و كشت محصول را داشته‌ايد؟ بسياري از افراد به اين نتيجه رسيده‌اند كه كشاورزي در ايران بسيار سخت و طاقت‌فرسا است؛ در حالي كه با استفاده از روش‌هاي مدرن و پيشرفته مي‌توان بسياري از اين مشكلات را حل كرد. كشاورزي با سيني كشت هيدروپونيك يكي از همين روش‌هاي مدرن است!

حال شايد از خود بپرسيد كه كشت هيدروپونيك چيست؟ اين روش چه مزايايي نسبت به ساير روش‌ها دارد؟ ما در اين مقاله مي‌خواهيم به تمامي اين سوالات پاسخ دهيم و در آخر بهترين سيني كشت هيدروپونيك را به شما معرفي كنيم؛ پس تا انتهاي مقاله همراه ما باشيد...

 

كشاورزي هيدروپونيك چيست؟

به منظور تعريف كشاورزي هيدروپونيك به صورت خيلي ساده بايد بگوييم: هيدروپونيك يك روش مدرن براي كشت و كار است كه به جاي خاك از مايع مغذي استفاده مي‌كند! يعني در اين نوع از كشاورزي، هيچ اثري از خاك وجود ندارد و به همين دليل، مشكلات مرتبط با آن نيز وجود نخواهد داشت!

جالب است كه به اين روش كشاورزي، آب كشت نيز مي‌گويند كه براي انجام آن به سيني كشت هيدروپونيك نياز داريم. اين سبدها از جنس مواد پلي پروپيلن هستند كه ويژگي‌هاي منحصربفردي دارند.

استفاده از سيني كشت هيدروپونيك چه مزايايي دارد؟

در سال‌هاي اخير توجه به كشاورزي هيدروپونيك به شدت افزايش يافته است. چراكه مزاياي آن باعث شده است كه كشاورزان سنتي به سمت استفاده از اين روش براي كشت انواع گياهان روي آورند. برخي از مزاياي استفاده از روش آب كشت براي كشاورزي شامل موارد زير است:

1- كنترل دقيق‌تر عواملي مانند نور، دما و رطوبت

از جمله مهم‌ترين مزاياي استفاده از سيني كشت هيدروپونيك مي‌توان به قابليت كنترل شرايط محيطي مانند نور، دما و رطوبت اشاره كرد. در حقيقت، اين سبدها آنقدر سبك هستند كه قرار گرفتن آن‌ها روي هم و همچنين جابه‌جايي آن‌ها بسيار راحت خواهد بود؛ به همين دليل، مي‌توان كشت گلخانه‌اي را با كنترل تمامي اين عوامل راه‌اندازي كرد.

2- متناسب با شرايط آب و هوايي كشور ايران

همان‌طور كه مي‌دانيد، كشور ما داراي آب و هوايي گرم و خشك است و كشاورزي كردن در چنين شرايطي دشواري‌هاي خاص خود را دارد. با اين حال، مهندسان موفق به طراحي و ساخت سيني كشت هيدروپونيك شده‌اند كه كاملا متناسب با شرايط آب و هوايي ايران است. اين سبدها داراي استحكام بالايي بوده و بازدهي كشت محصول نيز در آن‌ها بالا است.

3- صرفه‌جويي در مصرف آب

كمبود آب نيز از جمله معضلات بزرگ بخش كشاورزي است كه بسياري از صنايع مرتبط با آن را نيز دچار مشكل كرده است. اما سبد كشت هيدروپونيك طوري طراحي شده است كه مقدار آب كمتري مصرف كند. در حقيقت، مهندسان تمام تلاش خود را كرده‌اند تا اين سبدها با آب كمتر، بتوانند محصولات بيشتري توليد كنند.

 

s2_ocds.png

4- افزايش بازدهي كشاورزي

شايد برايتان جالب باشد كه بازدهي كشاورزي با استفاده از سيني كشت هيدروپونيك به طور قابل ملاحظه‌اي افزايش پيدا مي‌كند. عدم استفاده از خاك، صرفه جويي در مصرف آب، قابليت افزايش حجم كشت و همچنين عدم نياز به انواع سموم و كود شيميايي سبب شده است كه از نظر اقتصادي بتوان يك كشاورزي مقرون به صرفه را شروع كرد.

اكنون سوال اصلي اينجاست كه اين سبدهاي كشت هيدروپونيك چه ويژگي‌هايي بايد داشته باشند؟ براي خريد يك سبد باكيفيت چه كاري بايد انجام دهيم؟ در بخش بعد مي‌خواهيم باكيفيت‌ترين شركت توليد كننده سيني كشت هيدروپونيك را به شما معرفي كنيم...

پارس صنعت؛ توليد كننده سيني‌هاي كشت هيدروپونيك در ايران

شركت پارس صنعت يكي از قديمي‌ترين توليد كنندگان انواع گرانول‌ها و سبدهاي كشاورزي است كه امروزه به توليد سيني كشت هيدروپونيك نيز پرداخته است. بررسي‌هاي ما نشان مي‌دهد كه اين سبدها از نظر كيفيت و قيمت نيز بسيار مناسب هستند.

از جمله ويژگي‌هاي سيني هيدروپونيك پارس صنعت بايد به استحكام بالا، مقاومت در برابر مواد شيميايي، طراحي دقيق و استفاده از مواد اوليه مرغوب اشاره كرد. شما نيز مي‌توانيد براي خريد اين محصول با قيمت مناسب و بدون واسطه با كارشناسان پارس صنعت تماس بگيريد...

 

parsanat.com/خريد-سيني-علوفه-هيدروپونيك/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۲۰:۱۲ توسط:sam موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :