در جوارِ دوست در جوارِ دوست .

در جوارِ دوست

بازار كار سيستم هاي نظارت تصويري / نكاتي براي تجهيزات دوربين مداربسته

بازار كار سيستم هاي نظارت تصويري / نكاتي براي تجهيزات دوربين مداربسته

 


براي ورود به حوزه ي نظارت تصويري و دوربين مدار بسته افراد نياز به پيش نياز هايي براي شروع دارند تا بتوانند به پيشرفت خود در اين حوزه سرعت ببخشند.

سيستم هاي نظارت تصويري به دليل گستردگي كاربرد از علوم و تكنولوژي هاي مختلفي استفاده مي كنند ، كه هر كدام در يك قسمت از اين سيستم ها كاربرد دارند، همچون مواردي مانند: طراحي ، توليد، نصب و راه اندازي ، ايجاد بستر و
علوم مختلفي در سيستم هاي نظارت تصويري به كار برده ميشوند كه مي توان به : الكترونيك ، برق، شبكه هاي رايانه اي ، مخابرات و كامپيوتر اشاره كرد.
افراد تحصيل كرده يا دانشجو در رشته هاي فوق به راحتي ميتوانند وارد اين حوزه شوند.
با توجه به سرفصل هاي بين المللي اين رشته و سرفصل هاي مقرر در سازمان فني و حرفه اي كشور سيستم نظارت تصويري در سه سطح تكنسين ،كارشناس و متخصص آموزش داده مي شود.
دوره تكنسين شروع آكادميك مبحث سيستم نظارت تصويري از مفاهيم پايه و اساسي، تشريح عملكرد تجهيزات به صورت تئوري و عملي و نحوه اجراي يك پروژه كوچك اما ساختار يافته از ابتدا تا انتها مي باشد.
دوره تكنسين ، دوره ي بسيار كامل و مفيدي مي باشد كه افراد بدون داشتن پيش نياز مي توانند در اين دوره شركت كنند ، اشخاصي بوده اند كه حتي رشته آن ها غير مرتبط بوده است و به راحتي توانسته اند پس از اتمام اين دوره به نقاط خوبي برسند.
دوره تكنسين پيش نياز دو سطح بعدي مي باشد.
در دوره ي كارشناس تمركز بر روي نحوه كار با سيستم هاي پيشرفته و پيچيده جهت تسلط بر عيب
يابي و رفع عيب در پروژه ، تشريح بستر هاي ارتباطي و نحوه انجام عمليات هاي كاربردي و پيشرفته شبكه مي باشد.
پس از گذراندن دوره ي كارشناس ، افراد گواهي ورود به دوره ي متخصص را به دست مي آورند.
ورود به حوزه طراحي و مديريت پروژه از ابتدا تا انتها بصورت كاملا تخصصي با استفاده از نرم افزار هاي به روز طراحي و شناخت كامل تجهيزات برند هاي مختلف در اين سطح رقم مي خورد.

توصيه هايي براي خريد تجهيزات دوربين مداربسته

 

انتخاب سازنده مناسب در بازار فعلي انتخاب برند و سازنده مناسب دوربين مداربسته با توجه به تنوع موجود و قيمت بسيار بالاتر تجهيزات سازندگان معتبري همچون Sony  ،Bosch  ،Axis و Panasonic در مقايسه با ماركهاي متفرقه چيني، بسيار مشكل شده است. بروشورها و كاتالوگ ها به دنبال پر رنگ كردن توانايي هاي محصول شركت ها هستند. اين كار لازم است تا تواناييهاي يك محصول را براي مشتري نشان دهد. همچنين آنان به دنبال اين هستند كه نشان دهند اين محصول آن چه را مشتري به دنبالش است، در خود دارد.

مشكل از آنجا ناشي مي شود كه براي خريداران غيرممكن است كه بتوانند تشخيص دهند آيا محصول معرفي شده براي محيطشان متناسب است، و از همه مهم تر به ندرت در يك بروشور از عملكرد يك محصول در شرايط مختلف صحبت شده است كه اين اتفاق به دو دليل روي مي دهد، يا فروشنده مطمئن نيست كه محصول مناسب كدام بخش است و يا فروشنده مي خواهد به فروش خود دست پيدا كند و هيچ فرصتي را هم از دست ندهد كه در هر يك، تعيين واقعي متناسب بودن كالا با نياز كار بسيار سختي است .

قيمت دوربين نمي تواند نشانگر كيفيت آن باشد

براي خريداران ناآشنا، بهترين روش انتخاب يك دوربين با كيفيت قيمت آن است و با اين فرض اقدام به خريد دوربين مي كنند. برخي فروشندگان نيز از چنين تصوراتي سوءاستفاده مي كنند و تجهيزاتي را كه چندان تناسبي با خواسته و كاربري خريدار ندارد، پيشنهاد ميدهند.

حسگرهاي تصوير

حسگرهاي تصوير از جمله تجهيزاتي هستند كه فروشندگان در خصوص تأثير آن بر قيمتها سخن به ميان مي آورند، نوع CCD يا CMOS

( سازندگان آن اغلب به دو شركت بزرگ Sony و Sharp در بازار ايران محدود مي شود) دو انتخاب اصلي اي هستند كه در اين خصوص بيان مي شوند كه در فصول مربوطه تشريح شد. در حال حاضر كيفيت حسگرهاي Sony تا حدي بالاتر از Sharp است و دوربين هايي كه از حسگرهاي Sony استفاده مي كنند، كيفيت تصوير بهتري دارند.

در صورتي كه قصد خريد دوربين مداربسته يا ديگر تجهيزات نظارتي را داريد ما به شما برند hikvision  هايك ويژن توصيه مي كنيم.

 

اطلاعات ارائه شده توسط سازنده

شركتهاي معتبر توليد كننده دوربين مداربسته به طور معمول اطلاعات جامع تر و كامل تري در رابطه با دوربين هاي خود را در اختيار مشتريان قرار ميدهند. عدم ارائه اطلاعات لازم و چاپ كاتالوگ خود يك نكته منفي به حساب مي آيد.

شناسايي اطلاعات نادرست

در صورت داشتن كمي تجربه و اطلاعات مي توان به راحتي اطلاعات غلط را تشخيص داد و از خريد محصول بي كيفيت خودداري كرد. برخي شركت هاي توليد كننده تجهيزات مداربسته اطلاعاتي را در اختيار خريداران قرار ميدهند كه به طور واضح دروغ است. براي مثال، دوربين هاي ارزان قيمتي با كيفيت تصوير ۷۰۰TVI در كاتالوگ معرفي مي شوند. بايد سعي شود از برندهايي استفاده شود كه چندين سال بدون مشكل در پروژه هاي مختلف استفاده شده اند.

كار با فروشندگان ثابت

شايد كار كردن با يك فروشنده ثابت به دليل ايجاد وابستگي چندان جالب به نظر نرسد، اما در طول زمان مفيد خواهد بود. كار كردن با فروشندگان ثابت به معناي كار كردن با يك فروشنده نيست و مي توان با چند فروشنده به طور ثابت كار كرد. فروشندگان معمولا خريداران ثابت خود را در جريان كيفيت محصولات قرار ميدهند تا اطمينان آنها را كسب كنند. اين كار در كنار زيان هاي مالي كوچك فوائد كاري و امنيتي خوبي دارد.

مطالعه دقيق مدارك سازندگان

براي يك خريدار دوربين مداربسته بسيار ضروري است كه بتواند مطالب موجود در كاتالوگ رايخوتد و آنها را تحليل كند كه در فصول مربوط به هر يك از تجهيزات، پارامترهاي مختلف از سازندگان مختلف تشريح شد. بيشتر بروشورهاي محصولات روي امتيازات و منافع سيستم فعلي شما تأكيد مي كنند. براي مثال، فروشندگان NVR، معمولا ادعاي مزيت هايي را مي كنند كه هر

سطح پاييني هم ميتواند داشته باشد. فروشندگان دوربين معمولا فرضياتي دارند كه تقريبا هيچگاه از آنها استفاده نخواهد شد. فروشندگان معمولا مقايسه ها را به سمتي هدايت مي كنند كه ته مثبت محصولاتشان را به حداكثر برسانند. (اشاره به نام اين دو كالا تنها به عنوان مثال بود و محدود به اينها نيست.

بررسي پايگاه اينترنتي توليد كنندگان

درجه اعتبار سازندگان غير معروف از بررسي وب سايت آنها نيز قابل دريافت است. حتي ظاهر وب سايت نيز مي تواند اطلاعاتي را در اختيار قرار دهد. در وب سايتها معمولا بيشتر اطلاعات، مربوط به بازاريابي فروشندگان است و به طور آشكارا تبليغ قطعاتي است كه فروشنده ارائه ميدهد، ولي مقالات و گزارشات مجلات در اين خصوص قابل قبول تر هستند. فروشندگان با كمترين توجه به رفتار عادلانه در برابر ديدگاه هاي مخالف، راجع به ارزش هاي روندي كه در پس محصولات كمپاني شان نهفته است، بحث مي كنند. حتي گزارشات نيز نسخه كپي شده اي از خروجي هاي وب سايت فروشندگان است. به همين دليل بايد مواظب و آگاه از انگيزه و ساختار اطلاعات بود. آناليز بهتر اطلاعات از اشتباهها يا مشكلات آتي جلوگيري مي كند.

http://truehickman42.booklikes.com/post/4426959/

https://www.careeranna.com/online/activity/p/97700/

https://www.launchora.com/story/1627387111--0

https://app.box.com/s/u5yqpj7jlmxz7em9pokewparr0lae5wh

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۴۰:۵۰ توسط:sam موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :