در جوارِ دوست در جوارِ دوست .

در جوارِ دوست

از بين بردن بوي بد پا با ۱۱ روش خانگي

از بين بردن بوي بد پا با ۱۱ روش خانگي

پاها با زياد ماندندر كفش دچار تعريق مي‌شوند و بوي ناخوشايندي به خود مي‌گيرند. خصوصاً در گرما و تابستان.در مجالس، استخر و جاهاي مختلف، پاهاي شما پوشيده نيست و بوي بد پا بيشتر از زمستانمي‌تواند شما و اطرافيانتان را اذيت كند. كفش‌ها هم بعد از مدتي بوي بد پا را به خودمي‌گيرند. اين بوي ناخوشايند هم براي خود شما آزاردهنده است و هم براي اطرافيان. درمان‌هايخانگي آسان‌ترين و بهترين راه براي از بين بردن بوي بد پا هستند. تا آخر اين مطلب همراهما باشيد تا از معجزه راهكارهاي خانگي براي درمان بوي بد پا خبردار شويد.

 

۱۱ درمان خانگي شگفت‌انگيز براي از بين بردن بوي بد پا

بوي بد پا معمولاًجدي نيست، اما خوشايند هم نيست. اين مشكل بسيار شايع است؛ به خصوص اگر زياد ورزش ياعرق مي‌كنيد. بوي بد پا در مردان و زنان به يك اندازه رايج است. اين بو در اثر مخلوطياز عرق و باكتري ايجاد مي‌شود. ما در اينجا به شما كمك مي‌كنيم تا بوي بد پاهايتانرا از بين ببريد.

 

مزيت چاي سياه براي بوي بد پا

اسيدهاي تانيك موجوددر چاي سياه باكتري‌هاي ايجادكننده بو را از بين مي‌برند. به همين دليل، نگه داشتنپاها در چاي مي‌تواند به خشك شدن آن‌ها كمك كند تا زياد عرق نكنند. براي تهيه حمامچاي براي پا، دو كيسه چاي را در يك پيمانه آب به مدت ۱۵ دقيقه بجوشانيد. كيسه‌ها رابرداريد و چاي را با دو ليتر آب رقيق كنيد. اجازه دهيد مخلوط خنك شود؛ سپس پاهاي خودرا ۱۵ تا ۳۰ دقيقه در آن بگذاريد. هر روز اين كار را تكرار كنيد تا بو از بين برود.چاي سياه براي درد عضلاني هم خواص درماني دارد؛ پس از آن غافل نشويد.

 

پماد آنتي بيوتيك براي پاهاي بد بو

عرق بدن به خودي خودبويي ندارد. اين باكتري است كه آن را بد بو مي‌كند. باكتري رطوبت را دوست دارد. اگررطوبت را از بين ببريد و باكتري‌ها را به حداقل برسانيد، به اين ترتيب بو را كاهش مي‌دهيد.چطور مي‌توان اين كار را انجام داد؟ قبل از رفتن به رختخواب، لايه نازكي از يك پمادآنتي‌باكتريال مانند نئوسپورين را به پاها و ناخن‌هاي خود بماليد، جوراب بپوشيد و كمياستراحت كنيد. صبح، باكتري‌ها و به دنبال آن، احتمالاً مشكلات بوي بد پاي شما از بينمي‌رود.

 

پاهاي خود را با محصولات معطر ماساژ دهيد

مطالعه‌اي در سال۲۰۱۸ منتشر شد كه نشان مي‌دهد روغن اسطوخودوس نه‌تنها بوي خوبي دارد، بلكه به كشتنباكتري‌ها نيز كمك مي‌كند. چند قطره از آن را روي پاهاي خود بماليد و قبل از رفتن بهرختخواب ماساژ دهيد. براي بيشترين بهره، پاهاي خود را با جوراب بپوشانيد. حتي اگر عادتنداريد با جوراب بخوابيد، بايد از امشب شروع كنيد.

استفاده از زينك براي بوي بد پا

برخي از كارشناسانمي‌گويند كه افزودن زينك به رژيم غذايي مي‌تواند به از بين بردن بوي بد پا كمك كند.منابع اصلي اين ماده معدني عبارتند از:

 

غذاهاي دريايي

گوشت گاو

اسفناج

لوبيا

بلغور جو دوسر

غلات صبحانه غني شده

قارچ

بادام و بادام هندي

در مطالعه‌اي كه درسال ۲۰۱۴ منتشر شد، ۷۰ درصد از شركت‌كنندگان بوي پا را با كمك محلول زينك از بين بردند.

نشاسته: معجزه‌اي براي پاهاي بد بو

نشاسته ذرت عرق راجذب مي‌كند و مي‌تواند به پاهاي شما احساس شادابي بدهد. يك يا دو بار در روز و قبلاز پوشيدن جوراب، نشاسته را به مقدار زياد روي پاهاي خود بزنيد. همچنين مي‌توانيد پاهاو كفش‌هاي خود را با جوش شيرين پاك كنيد.

اسكراب نعنا برايبوي بد پا

نعناع پوست را خنكو خوشبو مي‌كند و از طرفي، شكر سلول‌هاي مرده پوست را از بين مي‌برد. براي تهيه ايناسكراب، ۱ قاشق غذاخوري جو دوسر، ۱ قاشق غذاخوري آرد ذرت، ۱ قاشق غذاخوري شكر و ۲ قاشقچايخوري نعناع فلفلي خشك را در يك كاسه تركيب كنيد. ۱ قاشق غذاخوري ماست طبيعي، آبيك ليمو و ۵ قطره اسانس نعناع را اضافه كنيد. همه اين مواد را مخلوط كنيد تا شكل خميريبگيرد. خمير را روي پاهاي خود ماساژ دهيد.

 

رفع بوي بد پا باسركه

رفع بوي بد پا باسركه

خنثي كردن بوي بدپا با سركه

پاها را در در يكلگن پر از آب گرم يا ولرم  و تقريبا ۱/۳ فنجانسركه سيب خيس كنيد. اگرچه شواهدي براي اثبات اينكه اين محلول بوي پا را از بين مي‌بردوجود ندارد، اما مطالعه‌اي انجام شدهدر سال ۲۰۱۸ نشان مي‌دهد كه سركه سيب داراي پتانسيلضدميكروبي براي كمك به كشتن باكتري‌ها و خنثي كردن بوي بد است.

 

اسكراب نمك براي بويبد پا

بر اساس مطالعات،نمك كاربردهاي زيادي از جمله كنترل باكتري‌ها دارد. براي از بين بردن بوي بد پا بانمك،۲ فنجان نمك را در ۴ تا ۶ ليتر آب گرم در يك سطل يا لگن مخلوط كنيد. پاهاي خودرا دو بار در روز و هر بار به مدت ۱۵ دقيقه در آب‌ نمك نگه داريد.

 

اسپري خوشبوكنندهپا

كمي آب جوش را روي۲ قاشق غذاخوري مريم‌گلي خشك بريزيد. تحقيقات، از جمله مطالعات منتشر شده در سال۲۰۱۴ در يك مجله طب سنتي نشان مي‌دهد كه مريم‌گلي داراي خواص ضدباكتريايي و ضدقارچياست و به كاهش بو كمك مي‌كند. درب ظرف را ببنديد و اجازه دهيد تا يك ربع دم بشود. سپسمحلول به دست آمده را صاف و خنك كنيد. ۴ قاشق غذاخوري پودر نارون كوهي (گورجين آغاجي)و ۱۰ قطره اسانس اسطوخودوس را به مخلوط آب و مريم‌گلي اضافه كنيد. آن را در يك بطرياسپري بريزيد و در يخچال بگذاريد. قبل از استفاده خوب تكان دهيد. بعد از حمام كردنيا هر زمان كه نياز به حمام داريد، آن را روي پاها بپاشيد. اين اسپري را مي‌توانيدظرف ۱۰ روز استفاده كنيد.

 

جوراب‌هاي مخصوص

راز خشك نگه داشتنپاها چيست؟ بله، جوراب‌هاي مخصوص بپوشيد. بهترين آنها از مواد مصنوعي ساخته شده‌اندكه به انتقال رطوبت از پا به لايه‌هاي بيروني جوراب كمك مي‌كند تا پاها را خشك نگهدارد. اگر پاهاي شما زياد تعريق مي‌كند، از پوشيدن جوراب‌هاي نايلوني و كفش‌هايي كهاز مواد طبيعي ساخته نشده اند، خودداري كنيد. به همين دليل است كه پوشيدن كفش بدونجوراب مي‌تواند باعث بروز بيماري پوستي پا شود.

 

استفاده از محصولاتضد تعريق

شما مي‌توانيد بااستفاده از محصولاتضد تعريق، بوي بد پا را از بين ببريد. آنچه كه مي‌تواند بوي بد زيربغل را از بينببرد، روي پاهاي شما نيز مؤثر است. اگر پاهايتان بيش از حد عرق مي‌كند، از يك ضد تعريقاستفاده كنيد. محصولات ضد تعريق به طور خاص براي زيربغل، دست‌ها و پاها ساخته شده‌اند.

شامپوهاي بدن تراستضدتعريق و برطرف‌كننده بوي نامطبوع بدن. براي مشاهده كليك كنيد.

خداحافظي با بوي بد پا!

بوي بد پا خصوصاًدر فصل تابستان، بسيار اذيت‌كننده است. شما با انجام روش‌هاي خانگي مي‌توانيد از شربوي بد پا راحت شويد. شستن هر روزه پاها كمك بزرگي به رفع اين مشكل مي‌كند. پاها وبين انگشتان را بعد از هر بار شست‌وشو خشك كنيد.

 

همچنين بايد ناخن‌هايپا را تميز و مرتب نگه داريد و پوست مرده پاهايتان را جدا كنيد. با اين كار، مكان هاييكه باكتري ها دوست دارند روي پاهاي شما زندگي كنند كاهش پيدا مي‌كند. سعي كنيد يك كفشرا دو روز متوالي نپوشيد تا كمي هوا بخورد. كفي كفش‌هايتان را بشوييد تا باكتري‌هاو كثيفي‌ها از بين بروند.

منبع

https://mag.liateam.com/smelly-feet-home-remedies/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۰۸:۵۱ توسط:sam موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :